Let’s Go To Shopping Center At The Weekend; An Analysis On The Playgrounds In the Shopping Centers

Emine Seylan ŞAHİN, Beyza SARIASLAN, Saniye BENCİK KANGAL

Abstract


Play is an important tool for supporting children's motor, language, cognitive and social-emotional development as well as for acquiring necessary skills. For this reason, children need an environment which offers different game alternatives to them. Nowadays, with the effects of urbanization and business life, families have begun to take their children to the playgrounds in the shopping centers. In this study, it was examined that whether the playgrounds in the shopping centers have necessary tools to meet children’s developmental needs and also investigated  the characteristics of the playgrounds.


Keywords


child development, play, play grounds, shopping mall

Full Text:

PDF (Türkçe)

References


Acar, H. (2003). Çocuk oyun alanlarında kullanıcıların bitki tercihlerinin belirlenmesi üzerine bir araştırma: Trabzon kenti örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.

Cho, J. Y., Kim, T. and Lee, B. G. (2016). Effective parental mediation for the right use of smartphones in early child-hood. ınternational ınformation ınstitute (Tokyo). Information, 19(2), 365.

Cole, L. (1983). Design for environmental education, Landscape Design, October, 28-31.

Ellaway, A., Kirk, A., Macintyre, S. and Mutrie, N. (2007). Nowhere to play? The relationship between the location of outdoor play areas and deprivation in Glasgow. Health & Place, 13(2), 557-561.

Jago, R. ve Baranowski, T. (2004). Non-curricular approaches for increasing physical activity in youth: a review. Preventive medicine, 39(1), 157-163.

Hurwitz, S. (2002). To be Succesful- Let Them Play. Childhood Education, 79(2), 101-103.

Kayabaşı, N. (2000). Cemil Kavukçu’nun İnegöl yılları. Bursa’da Yaşam, 146-161.

Lee, J. R., Do, N. and Oh, Y. (2013). Current status and protective measures of young children’s exposure to media device. Seoul: Korea Institute of Child Care and Education.

Öncü Çelebi, E. ve Ünlüler Özbay E. (2014). Erken çocukluk dönemindeki çocuklar için oyun. Ankara: Kök Yayıncılık.

Özgen, Y. ve Aytuğ, A. (1992). Kullanıcı eğilimleri açısından çocuk oyun alanları ve araçları üzerine bir inceleme. Journal of the Faculty of Forestry Istanbul University, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 42(2), 99-114.

Ridgers, N. D., Stratton, G. and Fairclough, S. J. (2006). Physical activity levels of children during school playtime. Sports medi-cine, 36(4), 359-371.

Sevinç, M. (2004). Erken çocukluk gelişimi ve eğitiminde oyun. İstanbul: Morpa Kültür.

Tuğrul, B. (2015). Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Ayşe Belgin Aksoy (Ed.), Oyunun gücü, s. 211-212. Ankara: Hedef.

Turgut, H. Ve Yılmaz, S. (2010, Mayıs) Ekolojik temelli çocuk oyun alanlarının oluşturulması. III. Ulusal Karadeniz Ormancılık Kongresi Kitapçığı, 1618-1630.

Yılmaz, S. Ve Bulut, Z. (2003). Kentsel mekânlarda çocuk oyun alanlarının yeri ve önemi: Erzurum örneği. Millî Eğitim Dergisi, 158, 43-59.




DOI: https://doi.org/10.24106/kefdergi.3472

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


indexed by TR-DİZİN, DOAJ, SOBİAD

 


Creative Commons License  
 Kastamonu Eğitim'de yayınlanan tüm içerik ve makaleler "Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı" ile lisanslanmıştır.