The Effect of Interactive Board Applications on the Subject of Celestial Sphere in Astronomy and Space Science Course on Visual Thinking of Students

Yılmaz Emrem, Zeynep Gürel

Abstract


Bu çalışma 10. sınıf seviyesinde gökküre konusunu işlemek üzere yürütülen yüksek lisans tezinin, öğrencilerdeki görsel düşünme düzeylerindeki gelişimin araştırıldığı bir parçasıdır. Bu çalışma ile Astronomi ve Uzay Bilimleri derslerinde işlenen Gökküre konusunun etkileşimli tahta uygulamalarıyla işlenmesinin öğrencilerin görsel düşüncelerine etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Gökkürenin gökyüzünü tanımlamak için varsayımsal olarak düşündüğümüz, Dünya ile eşmerkezli ve eşeksenli, devasa çaplı bir küre olması nedeniyle ve görsel düşünmeye dayalı özelliğinden dolayı, bu araştırmada Gökküre konusunun etkileşimli tahta ile işlenmesi için ilk araştırmacı tarafından bir ders tasarımı yapılmıştır. Sonraki aşamada, Astronomi ve Uzay Bilimleri dersini seçen 10. Sınıf Fen bölümü öğrencileriyle etkileşimli tahta uygulamaları gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırmada örnek olay çalışması için etkileşimli tahta uygulamalarının öğrencilerin iki ve üç boyutlu görsel düşüncelerine ve algı düzeylerine etkisinin araştırılmasına dair sorulara cevap aranmıştır. Elde edilen sonuçlar, etkileşimli tahta uygulamalarının öğrencilerin görsel düşünmelerini desteklediğine işaret etmektedir. Araştırmanın ilk aşamasında etkileşimli tahta kullanmadan önce öğrenciler bir yıldızın yerini tanımlayamamışlardır. Daha sonra etkileşimli tahta kullanımı küresel koordinatları ve bir yıldızın hareketini görmeyi mümkün kılmıştır. Sonuç olarak öğrenciler tartışmaya katılmışlar, soyut kavramlarla tanımlayamadıkları yıldız hareketini açıklayabilmişlerdir. Ayrıca öğrenciler görüşmede etkileşimli tahta kullanımıyla ilgili olumlu düşüncelerini belirtmişlerdir.


Keywords


Dynamic shape, astronomy education, perception, animated in thinking, visualization

Full Text:

PDF (Türkçe)

References


Arabaci, B., Sunkur, M., i., Sanli O. (2011) Akıllı tahta uygulamaları konusunda ilköğretim ii. kademe öğrencilerinin görüşleri (Malatya ili ornegi), NWSA-Education Sciences,(7) 313-321

Baylon, A., ve Torres Jr, D. (2008). MAAPCNiA: A boost to authentic MET instruction.international Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation 2 (3) 285 -290

Erduran, A., ve Tataroglu, B. (2009). Egitimde akıllı tahta kullanımınına iliskin fen ve matematik öğretmen görüşlerinin karşılastirilmasi. in Proceedings of 9 Th international Educational Technology Conference (iETC2009), içinde (s.14 -21 ) Ankara : Turkiye

Gutiérrez, A. (1996). Visualization in 3-dimensional geometry: In search of a framework. L.Puig, A. Gutiérrez ( Ed), Procedings of the 20th in pme conference (s. 3-19). Valencia: Valencia Üniversitesi

Hatta, B., M. Ve Mandes, E., Enhancing visual thinking and learning with computer graphics and virtual environment design Cornput&. Graphics 19, 889-894

Kapicioglu, M., i., S., isler, V., Bulun., M., Toprak, S., Okutanoglu A., Gulnar, B. Vd ( 2003 ). Tip Eğitiminde Senkron Egitim ve Selcuklu Tip Fakultesi’ndeki Uygulamaları [Elektronik versiyon]. The Turkish Online Journal of Educational Technology TOJET 2 (3 ) 137-141

McLoughlin C. Visual Thinking and Telepedagogy. Curtain University Web site: http://www.ascilite.org.au/conferences/perth97/papers/Mcloughlin/Mcloughlin.html adresinden 20 Ocak 2014 tarihinde edinilmiştır.

Mintz, R., Litvak, S., & Yair, Y. (2001). 3D-virtual reality in science education: An implication for astronomy teaching. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, 20(3), 293-305.

N. Boz. (2005). Dinamik Görselleştirme ve Yazilim Ortamlari . Egitim Teknolojileri Turkce Online Dergisi , 4 (1) (3).

Noroozi, O., Weinberger, A., Biemans,. H.,J.,A., Mulder, M., ve Chizari, M. (2012). Argumentation-based computer supported collaborative learning (ABCSCL): A synthesis of 15 years of research. Elsevier Journal Educational Research Review, 7, 79 – 106

Redwood, J. ( 2013). Algorithmic art and visualisation: Objectivity and creativity from machine. Universty of Plymouth School Of Art And Media Digital Art And Technology Web site: http://jred.co.uk/dissertation-sans-serif.pdf adresinden 18 Mart 2014 tarihinde edinilmıştır.

Wood R., Ashfield J.(2008) The use of the interactive whiteboard for creative teaching and learning in literacy and mathematics: A case study, British Journal of Educational Technology Vol 39 No 1 2008 84–96

Emrem,Y.(2017,Ağustos 24)

Emrem,Y.(2017,Ağustos 24)




DOI: https://doi.org/10.24106/kefdergi.2262

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


indexed by TR-DİZİN, DOAJ, SOBİAD

 


Creative Commons License  
 Kastamonu Eğitim'de yayınlanan tüm içerik ve makaleler "Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı" ile lisanslanmıştır.